Curriculum

Viata copiilor zilelor noastre este uneori prea structurata, atat in mediul educational (gradinita, centre de activitati, activitati artistice si sportive care urmeaza un orar fix), cat si acasa (ora mesei, ora de desene/gadget-uri, ora de imbaiere, ora de culcare). Copiii sunt adesea fortati de catre parinti si educatori sa faca anumite lucruri intr-o anumita ordine, sa se grabeasca pentru a ajunge la timp la cursuri sau a finaliza anumite actiuni. Modelul abordat de gradinita noastra permite copiilor sa se cufunde in observarea naturii fara a se grabi, fara adulti care sa le spuna ce au de facut acum si in continuare. Timpul se dilata pe masura ce copiii isi gasesc propriul ritm de functionare fara interventia autoritara a adultilor, iar acest sentiment de oprire a timpului este cu atat mai fascinant cu cat il traim tot mai rar in lumea frenetica a zilelor noastre. Copiii iubesc activitatile ca si cataratul, alergatul, constructiile si decoratiunile din materiale naturale, realizarea de adaposturi secrete. Cu toate acestea, foarte rar oferim copiilor ocazia de a descoperi aceste placeri, din motivul lipsei de timp sau a ingrijorarii exagerate, care ii priveaza de experiente inedite.
Atunci cand copiilor li se permite „doar” sa se joace in natura, ceea ce se intampla de fapt este o invatare pe baza de experienta despre elemente din biologie, ecologie, botanica, etnobotanica, zoologie, matematica, fizica si chiar inginerie. Mai mult decat atat, modelul „nature kindergarten” pune accent pe dezvoltarea socio-emotionala, cultivarea compasiunii si a bunatatii, empatiei, cooperarii si muncii in echipa.
Tipul de abordare pedagogica specific gradinitei noastre este pedagogia holistica, care isi seteaza ca si scop atingerea unui nivel cat mai ridicat de echilibru intre minte-corp-spirit, in beneficiul functionarii armonioase a individului in raport cu sine, cu societatea si mediul inconjurator. Limbile de predare sunt romana si engleza, cea de-a doua fiind introdusa la inceput cu traducere permanenta, nivelul folosirii acesteia ridicandu-se progresiv, in functie de gradul de asimilare observat in colectiv.
Sursele inspirationale care stau la baza programei educationale Bergman provin din sistemul educational nordic, care si-a demonstrat valoarea in ultimii ani, conform statisticilor internationale. Amprenta personala a viziunii gradinitei noastre se regaseste in fiecare activitate desfasurata, deoarece conceptul de „forest kindergarten” este nou in tara noastra si ne straduim sa il adaptam astfel incat sa se armonizeze cu modelele de parenting abordate de parinti acasa si cu specificul educatiei scolare din Romania – in care absolventii nostri urmeaza sa se integreze dupa anii petecuti la gradinita.

Curricula aplicata este impartita pe doua categorii de varsta:

  • 1 an – 2,5 ani – Infant/Toddler Curriculum
  • 2,5 ani – 6 ani – Preschool Curriculum

Fiecare dintre aceste doua nivele cuprinde activitati specifice, structurate pe 8 categorii de arii transdisciplinare:

  • Arta limbajului
  • Arte vizuale si dezvoltarea creativitatii
  • Dezvoltare psiho-socio-emotionala
  • Stiinte
  • Numeratie, gandire logico-matematica
  • Dezvoltarea motricitatii fine si grosiere
  • Deprinderi din viata practica
  • Intelegerea,cunoasterea si descoperirea mediului inconjurator

Activitatile specifice acestor domenii de studiu se desfasoara in 4 spatii amenajate corespunzator pentru a raspunde nevoilor copiilor. 

  • Camera pentru Dezvoltarea Creativitatii – prin coloristica, dispunerea mobilierului si posibilitatile multiple de utilizare a spatiului, incaperea este decorata in asa fel incat sa stimuleze potentialul creator al copilului
  • Camera de Stiinte – culorile si formele utilizate activeaza si alimenteaza nevoia de cunoastere si de raspuns la intrebari despre lume si viata
  • Camera Infant/Toddler – cu mobilier specific, adaptat nevoilor copiilor mici, are anexata Camera Senzoriala, in care invatarea de desfasoara dirijat prin intermediul celor 5 simturi
  • Camera de Socializare – locul unde se desfasoara activitatile in plen, spatiul de joaca comun, biblioteca pentru toate varstele, jocurile de echipa

Share on: