Valori educationale

Cele mai importante achizitii pe care copilul le dobandeste in cadrul gradinitei noastre sunt

  1. Sentimentul de siguranta si apartenenta

Este una dintre cele mai importante premise pentru invatare. Copilul trebuie sa se simta protejat in fiecare moment, chiar si atunci cand se implica in sarcini necunoscute, aparent periculoase. Stiind ca educatorii si ceilalti colegi sunt aproape, il urmaresc, copilul va actiona curajos, dar fara a intrece limitele proprii ale sigurantei, de care va fi constient intuitiv (datorita trainingului constant pe teme de siguranta in spatiul exterior). Atat colectivul, cat si educatoarele, prin legatura afectiva creata, vor oferi copilului mediul cald in care sa se simta integrat, placut si protejat.

  1. Incredere si speranta

Sunt simtaminte de care copilul are nevoie pentru a progresa si a creste in spirit de invingator. Increderea in fortele proprii, dar si in ceilalti, speranta in bunul mers al lucrurilor „de la natura” vor hrani entuziasmul copilului pentru invatare si dezvoltare personala continua. Acestea il vor pregati pentru o viata de adult condusa de optimism. Prin ceea ce facem zi de zi insuflam copiilor ideea ca fiecare actiune a noastra poate aduce o schimbare pozitiva in natura si in societate.

  1. Educatie formala, non-formala si informala

Programele indoor si outdoor dezvoltate de institutia noastra asigura acoperirea unei palete largi de metode educationale, prin divesitatea modalitatilor de abordare a continutului curriculumului. Avem lectii desfasurate atat in sala de clasa cat si in mijlocul naturii in cadrul carora sunt aplicate metode de predare formale, non-formale si informale. Educatia prin experienta ocupa un rol esential in sistemul nostru de predare-invatare deoarece efectele acesteia sunt deosebit de pregnante in formarea viitorului adult.

  1. Deprinderile de autoservire si independenta

Unul dintre principiile esentiale aflate la baza filosofiei noastre educationale spune „sa nu faci nimic din ceea ce copilul poate face singur”. In activitatea noastra zilnica ii incurajam pe cei mici sa creada in potentialul lor de a se autoservi, a se ingriji singuri, bineinteles, adaptat la nivelul de varsta individual. Daca poarta imbracaminte si incaltaminte corespunzatoare, copilul poate sa se imbace si sa se dezbrace singur, sa mearga la toaleta fara ajutor (doar supraveghere), sa manance si sa se spele pe maini si pe fata. In ceea ce priveste purtarea de grija, copiii sunt incurajati sa empatizeze unii cu altii, sa se ajute reciproc la nevoie si sa se mentina in siguranta. Sunt invatati sa evalueze riscurile specifice in timpul excursiilor si sa nu se expuna acestora fara a discuta in prealabil cu educatoarele sau fara a fi supravegheati de acestea. Sentimentul responsabilitatii fata de propriile decizii si actiuni este insuflat prin programe speciale de training in care copiii invata succesiunea cauza-efect si evaluarea intuitiva a urmarilor actiunilor lor, dar si notiuni despre pericolele din natura.

  1. Conexiunea cu natura

Din cercetarile recente asupra gestionarii timpului copiilor reiese ca cei mai multi dintre ei petrec foarte mult timp „intre patru pereti”, in detrimentul iesirilor in aer liber, neprofitand de beneficiile acestora. Atat la gradinita/scoala, cat si acasa, multi copii au tendinta de a se izola in jocuri one-on-one sau jocuri cu gadget-uri, care inhiba potentialul creator si nevoia de comunicare, dar si nivelul de exprimare libera a emotiilor si gandurilor in fata unui grup. Pe masura ce aceasta carenta de interactiune se accentueaza, societatea se transforma intr-una de tip individualist, in care fiecare isi urmareste interesul popriu, de multe ori fara a empatiza cu nevoile, sentimentele, gandurile ceiluilalt. Devenim astfel izolati si singuri intr-o lume in care e nevoie de noi si de iubirea noastra indreptata catre oameni si natura. Facem parte din ea, deci trebuie sa-i acordam importanta cuvenita!

  1. Valoarea comunitatii si a familiei

Participand la activitati si provocari dintre cele mai diverse, conexiunea formata intre copii le ofera un sentiment de apartenenta la comunitate pe care invata sa il aprecieze inca de mici. Prin activitatile de familie organizate, comunitatea copiilor si cea a parintilor care frecventeaza gradinita noastra vor fi exemple de valori esentiale pentru copii.

  1. Toleranta si respect

Respectam diversitatea naturii si pe cea interumana si insuflam copiilor toleranta fata de ceea ce este diferit de noi, de modul nostru de functionare si gandire. Intr-o lume cu atat de multe variatii, adaptarea inseamna acceptarea a ceea ce este, cu conditia de a nu dauna naturii sau celor din jur. De altfel, este ceea ce ne invata si practica mindfullness, anume atitudinea deschisa si optimista, non-invaziva fata de ceea ce intalnim. Alaturi de noi copiii invata sa fie prevazatori in legatura cu efectele actiunilor lor asupra celor din jur si asupra naturii.

Share on: