Curriculum Bergman

Curriculum este conceptul care descrie în detaliu traseul educațional al unei persoane. La Bergman, acesta este conturat astfel încât oamenii mici pe care îi avem în grijă să devină adulți cu un nivel crescut al autonomiei, capabili să creeze și să aplice strategii de soluționare a problemelor în diverse contexte și să îngrijească resursele planetei în scopul sustenabilității. Familiile care aleg să ni se alăture împărtășesc viziunea noastră și colaborează cu pedagogii pentru a-și sprijini oamenii mici într-un proces armonios de dezvoltare.

Viziuni pedagogice integrate

Abordarea Bergman integrează pedagogia Reggio Emilia și metode ale învățării în natură, adaptându-le la nevoile copiilor preșcolari din România. Având o structură marcată de viziunea nord-vestică asupra educației, asigură bazele necesare integrării în sisteme educaționale diverse, care funcționează sub reglementările spațiului european.

Organizare

Propunem un ciclu de învăţare care durează cinci ani. Spre deosebire de abordarea tradiţionalistă care propune trei ani în comunitate pentru copilul preşcolar, Bergman ţine cont de nevoile familiei şi ale omului mic şi oferă posibilitatea de a alege integrarea în comunitatea preşcolară în intervalul 1 an şi 8 luni - 7 ani. Personalul calificat oferă consiliere familiilor în scopul alegerii unei soluţii optime pentru întreaga familie. 

 

Structura grupelor

 

Conform reperelor de dezvoltare, oamenii mici sunt împărțiți în comunități formate din 14 copii sub coordonarea a doi educatori. Este recomandat ca din punct de vedere al genului, grupele să fie echilibrate (fete-băieți).

 

Procesul de acomodare a omului mic la grădiniță

 

Procesul de acomodare la mediul educațional presupune mai multe etape a căror durată variază în funcție de ritmul fiecărui copil:

  • săptămâna de acomodare asistată de părinte 
  • perioada separării de părinte
  • trecerea la programul lung

La înscrierea în grădiniță, coordonatorii grădinițelor noastre vă descriu în detaliu aceste etape și vă oferă toate informațiile necesare pentru o acomodare blândă, în acord cu ritmul de dezvoltare al copilului dumneavoastră.

 

Programul grădinițelor

Programul de funcţionare în regim de grădiniţă este de 5 zile pe săptămână, cu program scurt (8.00-13.30) sau prelungit (8.00-18.00).

 

Cele cinci zile joacă de joacă și descoperire alternează între mediul educațional din grădiniță și spațiul pădurii. Două dintre dimineți sunt petrecute în contact direct cu natura, iar celelalte trei sunt proiectate pentru casele și curțile Bergman. Deși spațiile de joacă sunt diferite, rutinele principale se păstrează de la o zi la alta, pentru ca oamenii mici să deprindă abilitățile necesare organizării unui stil de viață sănătos.

 

Program de vară

Pentru a sprijini oamenii mari din comunitate, grădiniţele Bergman sunt deschise şi pe timpul verii. Excepţie fac doar două săptămâni de vacanţă destinate renovării spaţiilor. Pe timpul verii se desfăşoară activităţi educaţionale personalizate, într-un cadru coerent cu cel propus pe parcursul anului şcolar. 

Învățarea prin joc

Conceptul Bergman promovează joaca drept mijloc excepțional de învățare al oamenilor mici. Prin intermediul jocului oamenii mici își însușesc cunoștințe observând, investigând, descoperind şi experimentând.

 

Beneficii ale învățării prin joc:

  1. Încurajarea exprimării sinelui
  2. Dezvoltarea abilității de relatare (storytelling)
  3. Dezvoltarea abilităților practice pentru viață
  4. Dezvoltarea abilităților practice de leadership
  5. Asimilarea normelor sociale
  6. Creşterea nivelului de independență
  7. Potențarea abilităților de planificare și organizare
  8. Dezvoltarea abilităților sociale
  9. Stimularea creativității
  10. Dezvoltarea limbajului

 

Mediul educațional

 

Pentru ca învățarea prin joc să urmeze obiectivele educaţionale setate este nevoie ca aceasta să fie ghidată non-intruziv, în cadrul mediului educaţional. Omul mic devine un explorator liber al unui spaţiu creat astfel încât să stimuleze dezvoltarea unor competenţe setate în prealabil de adult. 

 

Oamenii Bergman

Educația modelează comportamentul uman în scopul integrării în societate. În acest context, Bergman reprezintă o comunitate marcată de curiozitate, exprimare liberă, siguranță și blândețe. Oamenii mici și mari se remarcă drept protectori ai naturii și observă elementele acesteia într-un mod nonintruziv, axat pe descoperire în acord cu interesele naturale ale comunității. Ne dorim să conturăm o direcție sustenabilă a noii generații pe o planetă sănătoasă, cu o rețea umană care crește organic alături toate celelalte viețuitoare.

Spații și materiale Bergman

Spațiile noastre de joacă aduc natura în inima comunității. Conturate cu mobilier masiv, din materiale naturale, camerele de explorare sunt presărate cu materiale atrăgătoare, stimulative în acord cu nevoile fiecărui nivel de vârstă. Avem întotdeauna grijă să nu încărcăm mediul de lucru al oamenilor mici cu stimuli senzoriali, pentru a le oferi acestora oportunitatea de a da curs propriilor idei folosind materiale naturale sau reciclate.

 

Adesea clasele Bergman devin camere senzoriale care transpun omul mic în ipostaze inaccesibile în lipsa acestor metode. Călătoria în mediul subacvatic, zborul cu balonul cu aer cald sau jocul de rol de-a medicii și pacienții în spital constituie câteva exemple relevante pentru călătoriile noastre educaționale.