Despre noi
Principii şi valori care ne ghidează munca
Învăţarea prin descoperire vizează dezvoltarea spiritului de explorator. Prin încurajarea copilului de a-și asuma mici responsabilități îi cultivăm curajul de a realiza lucruri mărețe. Ne bazăm pe ajutorul naturii în demersul nostru - de aceea un mediu natural (pădure, plajă, deal, câmpie), aflat în apropiere, este primul lucru necesar pentru desfăşurarea actvităţilor educaţionale.
Clasele sunt create sub formă de comunități. Copiii au grijă de mediul în care învață, au propriile sarcini și responsabilități în cadrul comunității.
Comunicarea cu oamenii mici este non-violentă, empatică, fără pedepse, fără recompense, fără excluderi din clasă, fără diminutive. Respectăm copiii prin a le asculta cu atenție cuvintele și a ne uita în ochii lor când le vorbim.
Comunicarea şi colaborarea dintre grădiniță și părinţi este un ingredient cheie al dezvoltării copiilor Este important ca părinţii să investească pedagogii Bergman cu încredere, să construiască alături de copil pornind de la principiile de bază ale comunității noastre și să își asume participarea activă în educația copilului lor. Alături de oamenii mici, familiile sunt implicate într-o serie de proiecte săptămânale orientate către comunitate și natură.
Prin transparență în comunicarea cu părinții ne dorim să “normalizăm” joaca oamenilor mici în natură. Suntem pregătiți să sprijinim procesul de descoperire al omului mic atât atunci când acesta simte satisfacție pentru că s-a cățărat pe creanga unui copac, cât și atunci când toleranța la frustrare este scăzută ca rezultat al micilor eșecuri. Prin comunicare bidirecțională îi ajutăm pe părinți să își gestioneze temerile în legătură cu jocul riscant. Susţinem împreună dezvoltarea rezilienţei copilului, adică a capacităţii sale de a face faţă situaţiilor neplăcute și uneori inevitabile, pe care le implică petrecerea timpului în natură.
Conceptul de educație Bergman presupune un sistem flexibil bazat pe principiul autoeducării, care îi ajută pe copii să se dezvolte în mod natural și să își modeleze caracterul, oferindu-le libertatea de a lua propriile decizii. Este un sistem care cultivă competența ”learning how to learn”, îi învață pe copii să își seteze obiective în acord cu nevoile și interesele proprii încă din perioada preșcolară.